Skip to main content

Dječji vrtić Koštelice • Kod škole 11 • 22303 Suknovci • 022 438 031 • kontakt@dv-kostelice.hr

Tjedan zdravlja - skupina Pačići, Gradac

1. Ponedjeljak – brzina

Zec i kornjača

Dob djece: 1,5 – 3,5 godina

Opis aktivnosti:

Aktivnost započinjemo pričanjem Ezopove basne „Zec i kornjača“, prilagođene jasličkom uzrastu. Cilj je potaknuti djecu na razmišljanje o brzini i strpljenju te ih pripremiti za praktični dio aktivnosti. Pitanja za poticanje razgovora su: Tko je bio brži – zec ili kornjača? Zašto je kornjača pobijedila? Što mislite, tko će biti brži u našoj igri?

​Nakon toga slijedi priprema poligona. Na tlu se vijačama označava staza. Na kraju staze postavljaju se dva čunja, a na početku košara. Dvoje djece istovremeno starta – jedno predstavlja „zeca“, a drugo „kornjaču“. Kreću s početne točke i trče s jedne strane vijače prema čunju noseći balon. Oko čunja se treba okrenuti i zatim s druge strane vijače trčati do košare. Kada dođu do košare, ubacuju balon unutra. Pobjednik je onaj tko prvi ubaci balon u košaru, ali svi dobivaju pljesak i pohvalu. Na kraju razgovaramo s djecom je li im bilo zabavno i je li važno uvijek pobijediti ili je važnije sudjelovati, te zaključujemo da je važno biti uporan i ne odustajati. Ova aktivnost pomaže djeci u razvoju motoričkih vještina, koordinacije i socijalizacije. Kroz jednostavan poligon i povezivanje s basnom, djeca na zabavan način uče o upornosti i brzini.

2. Utorak – koordinacija

Nahrani zeca i kornjaču“ – hodanje po užetu

Dob djece: 1,5 – 3,5 godina

Opis aktivnosti:

​Prisjećamo se jučerašnje priče o zecu i kornjači. Kao i dan ranije, priču povezujemo s tjelesnom aktivnosti. Postavljamo poligon na način da su dvije vijače postavljene paralelno. Na kraju svake vijače nalazi se stolica, jedna sa slikom zeca i druga sa slikom kornjače. Djeca trebaju hodati pažljivo po vijači, stavljajući nogu ispred noge. U rukama nose salatu i trebaju ju donijeti zecu i kornjači, odnosno ostaviti na odgovarajućoj stolici. Pobjednik je onaj tko prvi uspješno donese hranu.

3. Srijeda – preciznost

Nahrani zeca i kornjaču“ – ubacivanje u košaru

Dob djece: 1,5 – 3,5 godina

Opis aktivnosti:

​Sjedamo zajedno u krug te ponovimo ukratko basnu „Zec i kornjača“. Objašnjavamo da su zec i kornjača gladni i trebamo im pomoći da pojedu svoju salatu. Pokazujemo djeci dvije košare – jedna je za zeca, a druga za kornjaču. Na košarama su i odgovarajući prikazi zeca i kornjače. Košare su postavljene na određenoj udaljenosti, a cilj igre je ubaciti plastične listove salate u odgovarajuću košaru. Svako dijete baca salatu prema zadanoj košari, pazeći da je pogodi i time nahrani zeca ili kornjaču. Potičemo ih da ciljaju pažljivo i precizno. Zaključujemo da brzina nije uvijek najvažnija te da je ponekad bolje biti uporan i precizan.

4. Četvrtak – fleksibilnost

Razgibavanje kao zec i kornjača

Dob djece: 1,5 – 3,5 godina

Opis aktivnosti:

Zamolimo nekoga od djece da ponovi basnu o zecu i kornjači o kojoj smo već razgovarali protekli tjedan, uz našu pomoć i poticaje ako je potrebno. Razgovaramo s djecom o tome kako se kreće zec (brzo skače), a kako kornjača (polako puže). Za provedbu aktivnosti potrebni su nam vijača i stol za provlačenje. Započinjemo zagrijavanje kroz imitaciju: „Budimo zečići!“ - djeca skaču visoko i istežu ruke prema nebu te „Budimo kornjače!“ – puze polako i istežu ruke naprijed. Zatim slijedi vježba „Probij se kroz travu!“ – vijača je postavljena nisko između stolica, a djeca se provlače ispod nje puzeći poput kornjače. Nakon toga slijedi „Zeko se proteže!“ – djeca čučnu pa se naglo istegnu i skoče uvis kao razbuđeni zec. Isto ponavljamo nekoliko puta. Potom „Kornjača ispod grane!“ – djeca se provlače ispod stola puzajući i istežući ruke naprijed. I za kraj „Tko može dodirnuti svoje nožne prste?“ – djeca sjede s ispruženim nogama i pokušavaju dohvatiti prste kao spora, uporna kornjača.

5. Petak – ravnoteža

Kornjača voli salatu

Dob djece: 1,5 – 3,5 godina

Opis aktivnosti:

Za provedbu aktivnosti potrebni materijali su krep traka – označava stazu kojom dijete hoda, stolica – na koju je postavljena slika kornjače i mjesto dolaganja salate, slika kornjače i plastična salata. Prije same aktivnosti s djecom razgovaramo o tome kako kornjače izgledaju, kako šetaju i što sve vole jesti. Objašnjavamo da je naša kornjača jako gladna i da voli jesti salatu, ali joj je jako daleko. Na pod zalijepimo krep traku kao stazu do stolice s kornjačom. Kornjača je postavljena na stolici kao krajnji cilj. Dijete dobije plastičnu salatu. Stavlja salatu na glavu, a ruke drži raširene za ravnotežu. Hodaju polako i pažljivo po krep traci, pazeći da salata ne padne sa glave. Ako im salata padne, vraćaju se na početak i pokušavaju ponovno. Kad uspješno stignu do kornjače, uzimaju salatu s glave i „hrane“ je. Na kraju aktivnosti razgovaramo s djecom je li im bilo teško zadržati salatu na glavi, kako su održali ravnotežu i što bi se dogodilo da smo išli prebrzo.

Aktivnosti osmislile: Filipa Dabro i Anđela Vukušić, DV Koštelice – PO Gradac